EuroAuto Partner – vaše recenze a zkušenosti

EuroAuto Partner

EuroAuto Partner

Na webu TipCars jsem našel vůz, který už jsem nějakou dobu sháněl. Jednalo se o VW Sharan 2. generace z roku 2011, 2.0 TDi 125 kW, DSG dovezený z Německa a několik málo roků užívaný v Čechách. Byl inzerovaný autobazarem EuroAuto Partner ve Vílanci, obci jižně od Jihlavy. Autobazar je situován hned u hlavní silnice naproti ubytovacímu komplexu Mlýnhotel, nešlo jej proto minout.

Pan Brnický, majitel autobazaru, mi po telefonu vyhověl, když jsem se chtěl podívat na vůz v neděli. Po příjemném rozhovoru ohledně aut obecně jsme se již věnovali Sharanu. Jednalo se o komisní prodej. Byl jsem upozorněn na drobné nedostatky jak na karoserii, tak v interiéru vozu. Vše však odpovídalo stáří vozu a nejednalo se o vážnější vady, spíše “kosmetiku”. Absolvovali jsme projížďku. Na vozidle nebyl zjevný problém a pocit z jízdy byl vynikající. Objevil jsem jen šroub zapíchnutý v pravé zadní pneumatice. Oprava gumy je za stovku nebo dvě, věc jsem proto dále neřešil.

Řeč přišla také na to, zda by bylo možné přijmout moji starší Škodu Octavii na protiúčet. Jak protiúčet, tak komisní prodej nebyl problém a vlastně okamžitě jsem dostal informaci, za jakých finančních podmínek by se tak mohlo stát. Nabízená cena výkupu byla příznivější, než kolik mi nabízeli dva největší řetezce autobazarů.

Rozloučili jsme se a nechal jsem si týden na rozmyšlenou. Během tohoto týdne jsem se domluvil v autorizovaném servisu VW v Jihlavě na předkupní prohlídce vozu. S majitelem autobazaru jsem zároveň telefonicky hovořil o dalším postupu v případě koupě vozu. Pro hladké předání vozu s klíčky a dokumenty mi byl doporučen online převod peněz možný u téže banky. Autobazar toho času disponuje platebními účty u České spořitelny a Raiffeisenbank.

Po týdnu jsem znovu přijel, s majitelem jsem se bohužel již nesetkal, ale vše jsem řešil s obsluhou, který byl o situaci obeznámen. Dal mi klíč od vozu a osvědčení o registraci vozidla (malý techničák) a nechal mne a kolegu odjet do servisu na kontrolu s diagnostikou. Diagnostika prozradila, že na voze v průběhu let probíhaly vcelku běžné opravy. Technik autoservisu upozornil na lakování kapoty, blatníku a dveří i spolujezdce, o čemž jsem bohužel dopředu informován nebyl. Zároveň mi pracovník autorizovaného servisu potvrdil, že se nemusím bát, že vůz nebyl havarován. Opotřebované zadní brzdové destičky a prasklé plastové nasávací hrdlo vzduchu před motorem byla další upozornění, kterých se mi dostalo. Kolega si všiml, že jeden klíček nefunguje – baterie byla vybitá.

Po návratu do autobazaru jsme majitelem po telefonu konfrontovali ohledně lakýrnických prací na 1/3 vozu, což potvrdil, a domluvili jsme drobnou slevu z ceny vozu, kterou ale již od počátku avizoval, že by případně byla možná. Více jsou neusmlouval. Technik mezitím připravil 1stránkovou smlouvu, nabídl výběr z povinných ručení a připravil jeho návrh. Po kontrole údajů na smlouvě jsem smlouvu podepsal, provedl platební příkaz přes mobilní telefon, převzal dokumenty a klíčky. Rozloučil jsem se s technikem, odjel jsem natankovat do nedaleké čerpací stanice a spokojeně odjel domů.

Za cca 3 dny mi přišla domů plná moc k přepisu vozidla na registru vozidel. Evidenční kontrola proběhla hladce, přepis také. Vůz jsem následně opatřil zabezpečovacím zařízením a čeká mne výměna oleje v motoru, také v DSG a již zmíněné brzdy kol zadní nápravy.

Až na maličkosti mohu autobazar doporučit. Oceňuji už od počátku otevřené a upřímné jednání, schůzku v neděli kolem poledního času, důvěru, že s vozem někam neodjedu nebo jej nenabourám (asi nejde o standardní postup), rychlost všeho vyřizování a absenci “obchodních” praktik.